Κείμενα: Εκπαιδευτικά

Ερωτήσεις πτυχίου αρμονίας

  1. Τι είναι η Αρμονία που διδαχτήκατε και ποιά περίοδο καλύπτει;
  2. Τι γνωρίζετε για τους διπλασιασμούς και τις παραλήψεις νοτών μιας συγχορδίας;
  3. Ποιές οι ιδιαιτερότητες της χορωδιακής γραφής και ποιές οι μελωδικές απαιτήσεις των φωνών;
  4. Αναφερθείτε σε σφάλματα που αφορούν: στον προσαγωγέα, στις παράλληλες και αντιπαράλληλες.
  5. Αναφερθείτε σε σφάλματα που αφορούν: στις αποστάσεις και διασταυρώσεις των φωνών και στην ταυτοφωνία.
  6. Τι γνωρίζετε για την χρήση της 1ης και της 3ης αναστροφής;
  7. Πόσα είδη 2ης αναστροφής υπάρχουν και τι γνωρίζετε σχετικά;
  8. Τι γνωρίζετε για τις πτώσεις;
  9. Τι γνωρίζετε για τον αρμονικό ρυθμό και την αρμονική συγκοπή;
  10. Ποιές αρμονικές συνδέσεις συνηθίζονται και ποιές όχι στην κλασική αρμονία;
  11. Ποιές αρμονικές συνδέσεις προτιμούμε και ποιές αποφεύγουμε, για να αποδωθεί η επιθυμητή τονική αίσθηση;
  12. Ποιές είναι οι βασικές αρμονικές λειτουργίες και τι γνωρίζετε σχετικά;
  13. Ποιές συγχορδίες θεωρούνται υποκατάστατα άλλων και πως χρησιμοποιούνται;
  14. Τι γνωρίζετε για την ΙΙΙ βαθμίδα και τη χρήση της;
  15. Πόσα είδη αρμονικής αλυσίδας υπάρχουν και τι γνωρίζετε σχετικά;
  16. Τι γνωρίζετε για τις συγχορδίες με 7η;
  17. Τι γνωρίζετε για τις δεσπόζουσες με 9η;
  18. Τι γνωρίζετε για άλλες (πλην της δεσπόζουσας) συγχορδίες με 9η;
  19. Τι γνωρίζετε για τις συγχορδίες 11ης και 13ης;
  20. Πόσα είδη μετατροπίας υπάρχουν, τι γνωρίζετε σχετικά και ποιές είναι οι χρήσεις τους;
  21. Τι γνωρίζετε για τις δανεισμένες συγχορδίες και ποιές είναι οι χρήσεις τους;
  22. Τι γνωρίζετε για τις παρενθετικές δεσπόζουσες και ποιές είναι οι χρήσεις τους;
  23. Τι γνωρίζετε για τις παρενθετικές υποδεσπόζουσες και ποιές είναι οι χρήσεις τους;
  24. Ποιά είναι τα είδη των αλλοιωμένων συγχορδιών και ποιές είναι οι χρήσεις τους;
  25. Τι γνωρίζετε για τις συγχορδίες αυξημένης 6ης;
  26. Τι γνωρίζετε για τη ναπολιτάνικη;
  27. Τι γνωρίζετε για την αλλοίωση της 5ης μιάς συγχορδίας;
  28. Ποιές είναι οι διπλά αλλοιωμένες συγχορδίες και τι γνωρίζετε γι αυτές;
  29. Ποιά είναι τα είδη των ξένων φθόγγων και ποιές είναι οι χρήσεις τους;
  30. Ποιές είναι οι τονισμένες ξένες νότες και τι γνωρίζετε σχετικά μ’ αυτές;
  31. Ποιές είναι οι ατόνιστες ξένες νότες και τι γνωρίζετε σχετικά μ’ αυτές;
  32. Τι γνωρίζετε για τον ισοκράτη και τα είδη του, καθώς και για τις αλλοιωμένες ξένες νότες;
  33. Τι γνωρίζετε για τη νότα ‘προσέγγισης’, την ‘ελεύθερη’ νότα και τα είδη της πλάγιας προήγησης και εκφυγής;
  34. Τι γνωρίζετε για τις διπλές ξένες νότες και ποιές ξένες νότες γράφονται διαδοχικά;
  35. Ποιές νότες χρειάζονται λύση και πως λύνονται;
  36. Πώς γίνονται οι εξαιρετικές λύσεις μιας νότας;
  37. Τι γνωρίζετε για τη ντιμινουίτα και τις χρήσεις της;
  38. Ποιές ιδιαίτερες συγχορδίες χρησιμοποιεί ο μελωδικός ελάσσονας;
  39. Τι είναι η διευρυμένη τονικότητα και ποιά μέσα χρησιμοποιεί;
  40. Πως εναρμονίζεται μια ανιούσα και μια κατιούσα χρωματική κίνηση;
  41. Πως δημιουργείται η ηθελημένη αίσθηση της αρμονικής ‘ασάφειας’ και ποιά η σχέση της με τον Ρομαντισμό;
  42. Τι γνωρίζετε για τις μιμήσεις και τις ανταποκρίσεις.
  43. Τι συνιστά μια καλογραμμένη φωνή;
  44. Ποιά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Αρμονίας κατά την περίοδο του Μπαρόκ;
  45. Ποιά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Αρμονίας κατά την περίοδο του Κλασσικισμού;
  46. Ποιά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Αρμονίας κατά την περίοδο του Ρομαντισμού;
  47. Αναφερθείτε στις ιδιαιτερότητες της πιανιστικής συνοδείας μιας μελωδίας, καθώς και σε κάποιους άλλους σχετικούς οργανικούς συνδυασμούς.
  48. Δώστε γενικές πληροφορίες για το χορικό.
  49. Τι ιδιαιτερότητες έχει η εναρμόνιση ενός χορικού;
  50. Πως εναρμονίζουμε ένα τροπικό χορικό; Αναφέρατε σχετικά παραδείγματα.